CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100..

Jom kawan-kawan join contest ni...








CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100..
BY
DIARI SEORANG LELAKI

RM 100??!! besar nilainya bagi sorang surirumah yang pokai macam aku ni..
Dah lama ku idam-idamkan nak buat bisnes kecil-kecilan...moga-moga dengan berkat dari hadiah contest ni dapatlah aku menambah pendapatan keluarga.. akan ku mulakan bisnes aku tu dengan menjual makanan kegemaran rakyat malaysia iaitu :


NASI LEMAK
Dengan RM100 tu akan ku beli :
* Beras 4kG - RM10
* Cili Kering - RM2
* Ikan Bilis - RM5
* Telur,Timun,Kacang - RM10
* Rempah ratus & Santan - RM1o
* Ayam 1/2 ekor - RM10
* Pembungkus & Sudu plastik - RM10
Jumlah = RM57 (baki selebihnya akan ku buat modal pusingan untuk keesokan harinya...)
Lepas dapat untung hasil daripada modal RM100 tu barulah aku gunakan untuk keluarga, diri sendiri dan lain-lain lagi..
(mana la tahu kalau2 lepas tu aku buleh wat contest pulak untuk korang semua..he3 )
SeKian, Terima Kasey

3 comments:

Ain Rahim Selasa, Mac 23, 2010  

Kepada kawan-kawan yg tak dapat nak tinggalkan komen disini..sila tinggalkan komen anda di chatbox saya ya..kesulitan amatlah dikesali..he3

Lelaki Ini Rabu, Mac 24, 2010  

wah, kalau menang rm100 boleh la sponser nasik lemak untuk Blogger : Gath & Holiday! nanti.. :D

tQ for joining & good luck..

Unknown Selasa, Januari 12, 2016  

Hello!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)
Dewi